Ensimmäinen pitkä verkkotapaaminen tänään. Toimi mainiosti, mutta korvat olivat kovilla. Sisältönä opinto-ohjauksen ulottuvuuksia ja määrittelyä ja tavoitteita. Tuttua asiaa Lerkkaselta Ohjauksen opinnoista (Jamk 2015).
Opintopiirissä työstimme tehokkaasti ohjaustoimien listoja opiskelijan opintopolun eri vaiheisiin. Olennaista on huomata jatkumo: jotain tapahtuu ennen, aikana ja loppuvaiheessa, myös jälkeenpäin. Sain ideoita ykkösten ensi syksyn orientaation sisältöön ja toimintatapoihin. Hyvä. Listoista on apua.
Toisessa opintopiirisessiossa työstimme Opinto-ohjaajan ammattieettisiä kysymyksiä esitellen ja keskustellen. Ryhmässämme on monenlaista taustaa ja näkemystä. Ilman muuta avartava kokemus ja uusia näkökulmia. Tähän liittyvän kolmoskierroksen tehtävän teemme googledriveen yhteisenä dokumenttina ja se on valmis viikon sisällä 15.6. Pohdimme tässä tehtävässä ohjaajan ja kouluttajan työkenttää. Millaisia rajapintoja on ja mitä se tarkoittaa.
Itsensäkehittämisosaaminen 5 op alkaa olla näillä tehtävillä puolessa välissä, ehkä jo loppusuoralla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.